|
|
|
|
|
Mine forespørgsler
Spørgsmål 1 om kørsel til valget
Er der mulighed for at vælgerne kan rekvirere kørsel til valgstederne ved dette EU-valg? SVAR: Kære byrådsmedlemmer Inge Messerschmidt har spurgt, om kommunen arrangerer
kørsel til valget til Europaparlamentet / folkeafstemningen om patentdomstolen, for personer, der ikke selv kan befordre sig til valgstederne. Svaret
er, at det gør vi, i lighed med tidligere.
Hilsen Morten
Spørgsmål 2 om kørsel til valget
Kan den taxachauffør der rekvireres vedr. kørsel til valgstederne afvise en borger? SVAR: Kære
byrådsmedlemmer Inge Messerschmidt har været i kontakt med borgere, der tidligere har haft en uheldig oplevelse med et af de taxaselskaber,
der forstår kørsel til valget til Europaparlamentet / folkeafstemningen om patentdomstolen, for personer, der ikke selv kan befordre sig til valgstederne. Inge har spurgt om det er i orden, at en taxachauffør afviser
vælgere, der ringer efter transport? Svaret er, at det ikke er i orden. Skulle i blive bekendt med sådanne episoder kan borgeren henvises til at kontakte
Borgerservice, afdelingsleder Marianne Schelle på mobil 30 32 12 21. Marianne vil da følge op direkte med taxaselskabet. Det kan i øvrigt
oplyses, at Borgerservice ikke tidligere er blevet kontaktet af borgere, der er blevet afvist af taxaselskaberne i forbindelse med valgkørsel.
Med venlig hilsen
Spørgsmål 3 om indmeldte børn i Slangerup pr. 1/1 og 1/4 2014
Efter det ekstraordinære udvalgsmøde vi holdt 15/april 2014, er der nogle tal, jeg gerne vil have oplyst.
Indmeldte børn pr. 1/januar og pr. 1/april 2014
i følgende dagtilbud i Slangerup:
Siflingen, Øparkens børnehus, Bakkebo, Troldhøj, Kroghøj, Lindehuset og Strandstræde.
Med venlig hilsen Inge Messerschmidt Medlem af uddannelsesudvalget
Spørgsmål 4 af 10/juni 2014 vedr parkering i Frederikssund. Sendt anden gang 13/8-14
Frederikssund 10/juni 2014 Til Tina Tving Stauning Formand for Teknisk
Udvalg Ad sag nr. 134 på Byrådsdagsorden af 27/maj 2014 Temalokalplan nr. 055
for parkering i Frederikssund by I forbindelse med lokalplan 055 i Frederikssund By, vil jeg bede
formanden for Teknisk Udvalg om at se på følgende problemstilling. P vagt ordningen bør være mere gennemskuelig for brugerne. Der er rigtig mange
biler i Frederikssund, og der er mange billister, der parkerer i Frederikssund. Problemet opstår, når man som billist bliver udsat for den ugennemskuelige behandling af de p-vagter, der dukker op, så
snart man har forladt sin bil på de områder, hvor der er påkrævet at bruge p-skive. Det er en selvfølge, at man skal overholde de regler, der gælder, hver gang man parkerer
og forlader sin bil. Men det er ikke en selvfølge, at reglerne er så ugennemskuelige, at man risikerer at få en parkeringsbøde, selv om man har sat sin p-skive. Hvordan kan det være,
at man som kommune accepterer, at de p-vagtselskaber, der virker på forskellige parkeringsområder rundt om i kommunen, kan nøjes med at skrive på de opsatte skilte, at parkering er underlagt ”privatretlige regler” –
og intet mere? Går man ind på p-vagtselskabernes hjemmesider, står der intet om, hvad de ”privatretlige regler” dækker over. Hvordan skal man så som billist kunne vurdere, hvornår man laver noget ulovligt?
Der findes minimum 12 punkter, man kan få bøde for at overtræde. Hvordan kan man som bilist vide, hvad man kan gøre forkert når -
Det ikke står på skiltene - Det ikke står på p-vagtselskabernes hjemmesider -
P-vagtselskaberne ikke vil oplyse, hvad punkterne dækker over. Jeg ved, at p-vagtselskaberne ofte har kontrakt med de forskellige forretninger i kommunen. Men kan man som kommune ikke anmode om, at samtlige
punkter bliver offentliggjort på skiltene, så man som bruger kan læse sig til, hvornår man kan risikere en bøde? Til gavn for borgerne men også for besøgende udefra.
Inge Messerschmidt imess@frederikssund.dk Byrådsmedlem SVAR Jeg fik ganske kort
briefing af formanden på vores seminar i juni, men har efterfølgende bedt om et skriftligt svar på min henvendelse. Den er af formanden sendt videre til for- valtningen, så jeg afventer. 29/oktober afleverede jeg en skriftlig anmodning til Claus Steen Madsen, Teknisk forvaltning, om at få et skriftligt svar på ovenstående. 13/november modtog jeg mail fra forvaltningen med svar på min forespørgsel. Kære Inge Messerschmidt Jeg
tror at du har ret i, at mange er usikre på P-reglerne i bymidten i Frederikssund og måske derfor ikke bruger de private parkeringer. Vi kan i hvert fald konstatere, at de private P-pladser har en relativt lav udnyttelse. I forbindelse med lokalplan
for bymidten og parkeringslokalplanen har vi opfordret ejerne af P-arealerne til at gå sammen om at ensrette reglerne og formidle disse bedre til brugerne. Kommunen kan imidlertid ikke som myndighed pålægge ejerne af private parkeringsarealer
ensretning og bedre formidling.
En af mine medarbejdere har fra Parkering Nord (som kommunen bruger som P-vagter)
fået oplyst, at p-vagtselskaberne kun kan pålægge afgift ved overtrædelse af de regler, som er anført på skiltene på pladsen. Der skulle være flere domme som bekræfter dette. Borgere som har fået
en parkeringsbøde skulle således kunne nægte at betale – og vinde en sådan strid. Der er dog i givet fald tale om strid mellem to private parter og det blander kommunen sig principielt ikke i. Kommunen bør som myndighed
ikke vejlede borgerne i en rent privatretlig strid med de private p-vagtselskaber. Med venlig hilsen
15/november 2014 For at finde ud af helt nøjagtigt
hvordan dette skal tolkes vil jeg henvende mig til vores trafikordfører for at høre om han kan trække i nogle tråde
Spørgsmål 5 sendt til Formanden for Uddannelsesudvalget 20/juni 2014
Frederikssund 25/juni 2014 Hej Anne-Mette Risgaard Schmidt Der er et område, jeg er meget opmærksom
på, og det er rengøringen i kommunen. Måske fordi jeg selv har gjort rent gennem ca 10 år, og vi alle møder det mere eller mindre i dagligdagen. Allerede i valgkampen op til
kommunalvalget gjorde jeg opmærksom på, at der var er store problemer med rengøringen, der udføres af Forenede Service. Og de problemer er ikke blevet mindre, nu hvor Forenede Service
snart har stået for det et år. Jeg taler ofte med forældre, lærere, pædagoger mv og hører meget ofte om stor frustration i forbindelse med rengøringen. Det sidste er en
klar udmelding fra en skolebestyrelse, der siger ”vi giver op”, og opfordrer forældre og elever til at klage direkte til kommunaldikrektøren over rengøringen. -
Det er ikke iorden over for de børn og voksne, der bruger lokationerne i hverdagen. - Det er ikke iorden over for politikkerne, der skal lægge navn
til en beslutning, som ikke fungerer. - Det er ikke iorden, at man betaler 127 mio kr for en ydelse, man rent faktisk ikke får. Tidligere fik jeg via Pia Adelsteen og kommunaldirektøren udleveret hele udbudsmaterialet omkring rengøringen, som jeg har gennemlæst. På vælgermøder op til valget
blev der fra politikerside flere gange sagt, at hvis der kom materiale på bordet, som viste, at rengøringen ikke lever op til de krav, som er stillet – dvs at vi betaler for noget, vi ikke får - vil man se på sagen igen.
Jeg vil sætte en tilfredshedsundersøgelse i gang hos daginstitutioner, skoler og sfoér for at få belyst problemet. Samtidig vil jeg bede forvaltningen om at belyse, hvor mange ekstraudgifter der har
været allerede det første år i forhold til besparelsen på 3,3 mio kr. For med de ekstraudgifter jeg allerede kender til, bliver besparelsen meget lille. Kasper fortæller, jeg skal informere
dig som formand for uddannelsesudvalget, så vi kan blive enige om, hvordan vi gør. Jeg vil foreslå, at jeg sender materialet ud, og at det kommer retur til mig, så det kan samles og komme på næste udvalgsmøde
allerede i august. Det er ikke nok, at der iværksættes undersøgelse fra forvaltningens side, for det er den naturlige klagevej, som brugerne har opgivet fuldstændig. Der er ingen tillid til, at det tages alvorligt, for klagerne
er ikke taget alvorligt. Det er vigtigt, der kommer fokus på dette kæmpe store problem, så jeg håber på din forståelse for mit initiativ. Vi
ses - Inge SVAR: Forespørgsel sendt videre til direktøren og der sættes
en undersøgelse i gang på hele rengøringsområdet. Kommer på som punkt på uddannelsesudvalget 1/9-2014
fik udvalget en orientering vedr. rengøringsområdet og proceduren ved klager af Niels Flach og Kristina Kristensen fra forvaltningen.
Spørgesmål 6 vedr. ekstraudgifter i forbindelse med rengøringen 1/august 2013 til nu
Til Morten Egeskov Frederikssund Kommune Vedr. ekstraudgifter i forbindelse med rengøringen siden 1/august 2013 og frem. Forenede Service overtog
rengøringen i Frederikssund Kommune pr. 1/august 2013. Deres bud på området udgjorde en besparelse på 3,3 mio kr. Jeg er orienteret om, at der er sat en undersøgelse i gang omkring
tilfredsheden med rengøringen på de forskellige lokationer. Jeg vil i den forbindelse gerne have belyst, hvor mange ekstraudgifter Frederikssund Kommune har haft det første år, hvor Forenede
Service har stået for rengøringen. Det være sig i form af: - Ekstra rengøring
- Opskuring af gulve - Udskiftning af sanitet mv - Samt andre områder Med de ekstraudgifter jeg allerede kender til, må besparelsen på
3,3 mio kr. være ret begrænset. Med venlig hilsen Inge Messerschmidt Medlem af uddannelsesudvalget Frederikssund Byråd
SVAR: Der er kommet svar fra Niels Flach,
der er leder af området. Kommer på som punkt på uddannelsesudvalget.
Spørgsmål 7 til Tina Tving Stauning vedr. højresvingsbane sendt 20/august 2014
Formanden for Teknisk Udvalg Tina Tving Stanuning Frederikssund 20/august 2014 Vedr. højresvingsbane
på Frederikssundsvej Højresvingsbanen på Frederikssundsvej til Græse Mølle, der er en lille blind vej over for Frederikssund Sygehus, bliver
meget ofte brugt som holdeplads/rasteplads. Det drejer sig både om busser, lastbiler (med/uden hænger) og almindelige personbiler. Det skaber ofte farlige situationer for de
biler, der skal dreje ind på Græse Mølle via højresvingsbanen. Og ligeledes for de biler, der skal ud fra Græse Mølle på Frederikssundsvej, da de holdende køretøjer spærrer for udsynet. Senest
holdt en lastvogn med anhænger hvil i højresvingsbanen, men han holdt så langt fremme, at han spærrede for tilkørslen til Græse Mølle. Det skabte en meget farlig situation. Spørgsmål:
Er der mulighed for at der ved højresvingsbanen kan opsættes et skilt med standsning forbudt eller standsning/parkering forbudt? Med venlig hilsen Inge Messerschmidt Medlem af Byråd
i Frederikssund for Dansk Folkeparti (O) Medlem af uddannelsesudvalget Udvalgsformanden har sendt min forespørgsel
videre til forvaltningen. Forvaltningen har sendt min forespørgsel videre til vejdirektoratet, da Frederikssundsvej er en statsvej. SVAR:
Modtaget 8/9-2014 "Tak
for din henvendelse omkring parkering i højresvingsbanen på Frederikssundvej ved Græse Mølle. Vejdirektoratet ønsker
ikke at opsætte skiltning med standsning/parkering forbudt, da det er ulovligt at parkere i højresvingsbanen. Vi sætter ikke skiltning op, hvor det i forvejen – i følge Færdselsloven – er ulovligt at parkere. Vejdirektoratet
administrerer ikke Færdselsloven.
Jeg har i stedet sendt denne mail til Nordsjællands Politi, som administrerer Færdselsloven og har
mulighed for at hjælpe med problemet.
Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du har yderligere spørgsmål."
Venlig hilsen XXXXXXXX
Ingeniør Planlægning og Myndighed (Næstved)
Modtaget 9/9-2014 Fr. Inge Messerschmidt. Jeg kvitterer hermed
for modtagelse af nedenstående mail, som er fremsendt via Vejdirektoratet ved Natasja Linke Funch. I lighed med besvarelsen fra ovennævnte skal jeg hermed
gøre Dem bekendt med, at Nordsjællands Politi ikke ønsker at skilte en strækning, som i forvejen er reguleret efter Færdselslovens bestemmelser. Jeg vil i stedet sende Deres henvendelse videre til de operative kolleger, som har mulighed for at kigge forbi stedet og eventuelt uddele en række parkeringsgirokort. Med venlig hilsen. XXXXXXXXXXXXX Politiassistent
Forespørgsel 8) vedr. aktindsigt ang rengøringen til Niels Flach
Hej Niels, I forlængelse af orientering omkring rengøringen på det sidste uddannelsesudvalgsmøde vil jeg bede om aktindsigt vedr. samtlige klager (skriftlige incl. evt. billedmateriale) og servicerapporter
2014 vedr. følgende loialiteter: Marienlystskolen Falkenborgskolen Pilehaven Ådalen Skole, Nord Ådalen
Skole, Syd Krabbedam Lindegårdsskolen SFO Skibyssen Med venlig hilsen Inge Messerschmidt - DF imess@frederikssund.dk
60753660 Medlem af Frederikssund Byråd Medlem af uddannelsesudvalget
Spørgsmål 9) vedr. inklusion i almenskolerne
Hej Ulla, Hvis jeg gerne vil høre, hvordan det går med inklusion af elever med særlige behov i almenskolerne, hvordan gør jeg så?
Er der en status over det?
Kan der orienteres om det på et møde i udvalget?
Med venlig hilsen
Inge Messerschmidt - DF Medlem af Frederikssund Byråd Medlem af uddannelsesudvalget
Imess@frederikssund.dk 6075 3660 SVAR. Der vil komme en orientering på et udvalgsmøde
Spørgsmål 10) vedr. rengøring
Har sendt mail til alle skoler, specialskoler og børnehuse vedr. tilfredshedsundersøgelse med rengøringen. Svarfrist 24/oktober 2014
Spørgsmål 11 vedr. Borgerservice af 29/oktober 2014
Sendt til Kommunakdirektøren: Hej Ole, Jeg vil gerne fortælle dig om min oplevelse, når jeg kommer i Borgerservice som almindelig borger. Jeg
har hen over sommeren og efteråret været i Borgerservice nogle gange. Hver gang venter jeg mellem 30-40 minutter før det bliver min tur. Det er meget længe at vente. I torsdags jeg var dernede var der en dame, der havde ventet en hel
time på at det blev hendes tur. Det er rigtig længe at vente. Det er et fint system at næste nummer vises på skærmen i venteområdet. Men når man skal vente så længe sidder man og falder
i staver eller kommer i snak med de andre der venter. Og så ville det være rigtig smart hvis der kom en lyd når næste nummer kommer på skærmen. Det sker også, men bare ikke hver gang. Lyden kommer måske hver
10. gang. Er der ikke nogle der reagerer når næste nummer slås op på skærmen kalder personalet inde bag skranken. Men med den uro og summen og snakken der er i venteområdet, kan man ikke høre
at der kaldes, hvis man snakker eller man er svagthørende eller andet. Det ville være smart hvis der var en højtaler som personalet kunne kalde nummeret i eller hvis nummeret både blev synligt på skærmen samtidig med at
det blev også blev kaldt via skærmen. Min oplevelse var at rigtig mange borgere var gået uden at få klaret det de kom efter, og det er da ærgerligt at folk får en negativ oplevelse pga lang ventetid.
Med venlig hilsen Inge Messerschmidt SVAR d. 16/december 2014 Spørgsmål om borgerservice Inge Messerschmidt stillede d. 4.11.2014 spørgsmål
til kommunaldirektøren om ventetiden og lydniveauet ved nummerkald i Borgerservice. Ventetider i Borgerservice Borgerservice har hen over sommeren og i efteråret
i perioder haft lange ventetider, særligt pga. ansøgninger om fritagelse for digital post. I en periode på ca. 2 måneder, hvor borgerne har henvendt sig for at blive fritaget for digital post, har der været
ventetider på op mellem 30-40 minutter, typisk henover frokosten, da det største henvendelsestræk lå her. For at nedbringe ventetiderne ændrede Borgerservice formen for henvendelserne, så alle ikke skulle ind omkring fronten,
men at de blot kunne få vejledning og aflevere ansøgning i kvikskranken, hvor medarbejderne så efterfølgende havde administrativt personale til at udarbejde kvitteringerne. Ventetiden faldt markant i den forbindelse.
Borgerservice har endvidere valgt at have en medarbejder fast placeret ved selvbetjeningsområdet for at borgerne kunne få hjælp til selvbetjening på de 6 pcére. Efter den 1. november, hvor der ikke længere
skal ske henvendelse vedrørende digitale fritagelser er henvendelsesmønstret i Borgerservice ændret markant. Der har været mellem 30-50 henvendelser dagligt på dette område, da lovgivningen krævede, at borgerne skulle
henvende sig direkte i Borgerservice. Disse henvendelser er nu ikke længere til stede, og de sidste 14 dages optælling viser tydeligt et fald i antal henvendelser i Borgerservice. Der er nu hovedsagligt et større antal henvendelser omkring
udbetalingsdagen, efter helligdage, omkring ferier vedr. pas og kørekort og ved særligt tilrettelagte situationer, som f.eks. valg. Ekspeditionen er nu tillige inddelt i "hjælp til pension, folkeregistrering og kontanthjælp/enkeltydelser"
og "Pas og Kørekort". Der er i dag tilrettelagt en arbejdsprocedure, så også "Pas og Kørekort" trækker borgere ind, hvis der opstår ventetid blandt de øvrige. I dag er der således et mere
smidigt vagtsystem for borgereksepeditionerne, så Borgerservice i spidsbelastningsperioderne, kan dække ind med mere personale. Den daglige typiske ventetid ligger i dag på under 10 minutter. Kommer borgeren i tidsrummet 9-10.30 samt 14-15
er der typisk ingen ventetid. Der opleves et konstant løbende indtag, hvor der typisk kun sidder en til to efterfølgende og venter i perioden mellem kl. 10.30-14. Lyden på indkaldesystemet Borgerservice
har et indkalde-system via skærmene. Den giver en høj lyd, hver gang et nyt nummer kommer op på skærmen. Så vidt borgeren ikke kommer ind, trykker medarbjderen "recall", som betyder at nummeret blinker og der afgives lyd igen.
Kommer borgeren stadig ikke, kalder medarbejderen nummeret ud i rummet. Der er foretaget prøve af dette, og det ser ikke ud til at svigte. Borgerservice har dog netop haft service på systemet for 1 måned siden, og der kan have været
et problem forinden, som i hvert fald nu så vil være afhjulpet. Men med ophold af mange mennesker og lang ventetid, kan man uden tvivl overse både tal og lyd. Borgerservice oplever, at dette ikke længere er et problem,
men vil være opmærksomme på, at i perioder med mange henvendelser igen, vil benytte sig af muligheden for at kunne lave verbalt udkald i venteområdet. Øvrige tiltag Herudover er det
besluttet at Rådhuset, herunder Borgerservice holder ekstraordinært åbent tirsdag(normal lukkedag) den 23. december fra kl. 09.00 til 14.00(som på fredage) og igen har normalt åbent fra fredag den 2. januar 2015.
Spørgsmål nr 12 sendt til Niels Flach-Jensen vedr. rengøringen
Hej Niels Flach-Jensen.
11/november 2014
For at summere op på rengøringsområdet vil jeg bede om aktindsigt på følgende:
Skriftlige klager samt servicerapporter 1/10 og frem for følgende lokationer: Marienlystskolen Falkenborgskolen Pilehaven Ådalens Skole, nord Ådalens Skole, syd Krabbedam Lindegårdsskolen SFO
Skibbyssen
Skriftlige klager samt servicerapporter for 1/1 - 11/11 2014 for følgende lokationer: Børnehuse/daginstitutioner Ådalen Mariendal Valmuevej Trollehøjen Lærkereden Stenhøjgaard Højvang Fjordtoppen Toftelund Skuldshøj Maglehøj Rørskov Møllevej Stagetorn Ørnesten Bakkegården Katholt Slotsgården Vandkunsten Gerlev Kragebakken Nordstjernen Solstrålen Skolevejen Tumlebo Bakkebo Kroghøj Lindehuset Stjernen Strandstræde Troldhøj Øparken
Skoler/SFO Græse Bakkeby Jægerspris Solbakke Byvang Kingo Marbæk Skuldelev Ferslev Gyldensten Kølhale Bakketoppen Svinget Højvang Skolen ved Kæret
Klub Græse Bakkeby Klub 107
Ungdomsskolen
Ådalens tandpleje Marienlystskolens tandpleje
Samtidig
vil jeg bede om aktindsigt i den sideløbende konto, der bruges til ekstra udgifter i forbindelse med rengøringen fra 1.1 til 11.11 2014
Med venlig hilsen
Inge Messerschmidt Medlem
af Byrådet for DF Medlem af uddannelsesudvalget
Imess@frederikssund.dk 6075 3660
Spørgsmål 13 til Anne-Mette Risgaard Schmidt vedr. voldelige episoder i skolen
27/november 2014 Forespørgsel sendt til Anne-Mette Risgaard Schmidt, min udvalgsformand om muligheden for en orientering om en personsag og hvordan voldelige episoder i skolerne håndteres fremover. 12/januar 2014 Orientering er givet på udvalgsmødet
Spørgsmål 14 sendt til Kommunaldirektøren vedr. flygtningesituationen i Frederikssund
9/december 2014 Efter indslag i Nyhederne på TV i sidste uge vedr. flygtninge i Frederikssund vil jeg spørge, om der er mulighed for at få en orientering omkring situationen vedr. modtagne flygtninge her
i Frederikssund. Evt på Byrådsmøde.
- hvor mange er der kommet? - hvor bliver de indkvarteret? - hvad sker der fremover med dem? - hvordan ser økonomien
ud omkring flygtningene?
Med venlig hilsen Inge Messerschmidt DF Medlem af Byrådet Medlem af uddannelsesudvalget
Imess@frederikssund.dk
Orientering givet på Byrådsmøde januar 2015
Spørgsmål 15 vedr. samtaler med skolelederne i kommunen
9/december 2014 Hej Anne-Mette, Er der mulighed for at vi på næste udvalgsmøde kan få en opdatering i forhold til de samtaler, som Ulla Olin skal have med de mange ledere på
skoleområdet, der pt er i gang?
Med venlig hilsen Inge Messerschmidt DF 12/januar 2015 Orientering er
givet på udvalgsmødet
Spørgsmål 16 vedr. p vagtselskaberne i Frederikssund
9/januar 2015 Efter at have modtaget link til bekendtgørelse i Færdselsloven vedr. parkering på private arealer har jeg sendt endnu en forespørgsel til Teknisk forvaltning. 30/januar 2015 har jeg modtaget svar fra Teknisk forvaltning.
Spørgsmål 17, vedr. p vagtselskaberne i Frederikssund
30/januar 2015 Efter at have modtaget svar fra Teknisk forvaltning hvori jeg bekræftes i min henvendelse, sender jeg forespørgsel til Justitsministeren ang fortolkning af ordlyden i ovennævnte bekendtgørelse. 11/februar
2015 har jeg ikke fået nogen tilbagemelding hvorfor jeg fremsender den samme forespørgsel endnu en gang. 12/februar 2015 blev jeg ringet op af Justitsministeriet, men jeg bad om et skriftligt svar. 17/marts 2015 har jeg sendt
samme forespørgsel vedr fortolkning til Transportministeriet. Her fik jeg mail retur at de har været i kontakt med Justitsministeriet ang mit spørgsmål men da Justitsministeriet vil svare mig overlader Trafikministeriet sagen til
dem. 23/marts 2015 har jeg har talt med Park Nord, som kommunen benytter sig af og fik en oplysende snak. 21/april 2015 sender jeg min forespørgsel endnu en gang til Justitsministeriet da jeg ikke har modtaget noget svar endnu.
2/juli 2015 sender jeg min forespørgsel via DF`s trafikordfører Kim Christiansen til JM, da jeg endnu ikke har fået svar.
Spørgsmål 18 vedr. Beredskabsplanen til Borgmesteren
D.d. har jeg sendt forespørgsel til Borgmesteren vedr. beredskabsplanen og hvordan man vil kommunikere og informere hvis al teknologi bryder sammen. En plan B til den ellers rigtig gode Beredskabsplan. 16/februar 2015 er der kommet svar fra Borgmesteren: Vi
har i det landsdækkende Sikkerhedsnet/tetrasystemet reserveret et antal radioer og kaldenumre dedikeret til krisestaben, således krisestaben via sikkerhedsnettet kan kommunikere med hinanden såfremt de normale kommunikationsmidler er
ude af drift. Så opstår situationen, at krisestaben ikke kan ringe til hinanden, kommer beredskabet med et antal radioer til kommunikation,
men kun internt i krisestaben.
Spørgsmål 19 sendt til Tina T Stauning vedr. fodgængerfelt på Roskildevej d. 21/april 2015
Når skolebørnene skal krydse Roskildevej Det er glædeligt at konstatere, at der nu
er etableret lyskryds ved den første chikane på Roskildevej, hvor eleverne kan/skal krydse for at komme til/fra skole på Ådalens Skole Nord. Den midterste chikane ved udkørslen fra Stagetornsvej bruges ligeledes af rigtig
mange elever, når de skal krydse Roskildevej. Udsynet er ofte ringe – bl.a. pga af parkerede biler - så denne forespørgsel drejer sig om evt. etablering af fodgængerfelt på denne midterste chikane. Dette vil medføre,
at bilerne vil blive opmærksomme på, at der er børn, der skal krydse vejen og standse. Ofte opstår der uheldige situationer på trods af, at der kun må køres med 40 km/t morgen og eftermiddag.
Med venlig hilsen Inge Messerschmidt Dansk Folkeparti 11/8
2015 modtager jeg mail fra ingeniør fra Vej og Park, der meddeler, at der kommer fodgængerovergang snarest.
Spørgsmål 20 sendt til Tina T. Stauning vedr. stianlægget omkring sygehuset
Til formanden for Teknisk Udvalg Tina T. Stavning Frederikssund 2/juli 2015 Vedr. stianlæg i det grønne område
omkring Frederikssund Sygehus. Hej Tina. Jeg har modtaget en del henvendelser fra borgere ang. problematikken med stianlægget omkring Frederikssund Sygehus. Mange beboere fra Græse Bakkeby bruger disse stier for
at komme til byen, til skole og ellers bare færdes, hvor der ikke er biler. Ved flere tilfælde har området efter meget og voldsom regn været fuldstændig ufremkommeligt. Det hele kan stå under vand, så
det nærmest er en stor sø. Belægningen på stierne kan være svær at færdes på, specielt hvis man som handicappet bruger kørestol, elcykel el.lgn, da man kører fast i gruset. Der er
opsat skilte for enderne af stianlægget, hvor der står, at stianlægget kan være ubrugeligt ved megen regn. Min forespørgsel går på, om der er mulighed for at ændre på stianlægget,
så det bliver brugbart i al slags vejr. Ved f.eks. at hæve stianlægget nær vådområderne/Græse Å kan man undgå de oversvømmelser, der opstår ved voldsom regn – hvilket
der formentlig kommer mere af fremover. Stianlægget bruges bl.a. af mange skolebørn der kører til og fra skole fra Græse området. Med venlig
hilsen Inge Messerschmidt Dansk Folkeparti Frederikssund Byråd
Spørgsmål 21 sendt til Formanden for fritidsudvalget Morten Skovgaard, 5/juli 2015
Hej Morten Jeg mener at huske, at vi på sidste års budget talte om at gøre noget ved de forskellige badebroer mv på strandene. Hvornår går det i gang?
"Tømmerflåden" eller, den man springer fra ved Marbæk Strand, er defekt. Man kommer til skade på den. Ligeledes er en af trapperne farlig at bruge. Ved du, hvornår eftersyn/renovation går
i gang? God sommer Med venlig hilsen Inge Messerschmidt - DF Medlem af Frederikssund Byråd Medlem af uddannelsesudvalget
Morten Skovgaard sender sagen til direktøren for Teknisk Forvaltning, der sender videre til sekretær, der sender videre til VejogPark, der står for vedligehold mv. 13/juli 15 modtager
jeg svar fra Vej-og park der meddeler at de vil se på det straks
|
|
|
|
|
|